Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dvacetjednička

"Jé vy máte krásného chlapečka! Jak se jmenuje?" "Dvacetjedna" "To je krásné jméno! Jak jste na něj přišli?"

Včera byl nejmladší na přijímačkách na základní školu. Něco načmáral a zapěl píseň "Skákal pes přes oves", ze které byla paňučitelka úplně odvařená, protože něco takového v životě neslyšela a toto dílko po 30leté praxi zřejmě vůbec neznala.
Na závěr nám škola sdělila, že od nynějška, vzhledem k ochraně osobních údajů, se náš syn bude jmenovat 21.
Ze začátku mě to trochu vyděsilo, jméno jsme vybírali se ženou skoro rok a tržná rána pod okem, kterou jsem při tom utrpěl, mě při bouřkách stále pobolívá..
Na druhou stranu to není zas až tak špatné jméno. Je první z třetí desítky. Má tu zajímavost, že když obě čísla sečtete dopředu i pozpátku, v obou případech dostanete "3" a trojka je prima. 21 je takové dospělé, je to úplná plnoletost.

Mám k tomu číslu něžný vztah, 21. jsem byl v osmé třídě na Okresní matematické paraolympiádě a rodiče mi za to koupili novou koloběžku, protože tak dobrého výsledku v matematice nikdo v rodině nikdy nedosáhl. Výsledková listina, na které je mé jméno uvedeno na prvním místě pod barevným nadpisem "Zúčastnili se také", visí nad krbem u mých rodičů (hned vedle maminčina věnečku a tatínkova paroží) dodnes.

Také je štěstí, že se nejmenuje třeba "13", protože by se mu všichni posmívali, že je smolař.

Budu muset zkusit ve škole poprosit ředitele, aby se i jeho starší bratr jmenoval 21, aby se neztratil jejich příbuzenský vztah, ale nejsem si jistý, jestli to ve třídě o osmnácti žácích půjde. 
Doma jsem bohužel zjistil, že chlapec na to jméno neslyší a přiznejme, že zdrobnělina "Ty moje dvacetjdničičko" zní při mazlení dost blbě.
Rozhodl jsem se, že mu budeme říkat důvěrně "jednadvacítko" a ulevilo se mi. 

Cestou do práce jsem hned veseleji zamával do bezpečnostních kamer, usmál se na na dálnici na mýtnou bránu, prošel kolem tabulky na dveřích, na které je povinně označeno mé jméno, bydliště a rodné číslo, zapnul EET a napsal na mobilu tento status na FB. 
Jsem rád, že je o naše soukromí tak dobře postaráno.

Autor: Daniel Hradský | čtvrtek 12.4.2018 13:27 | karma článku: 17,97 | přečteno: 541x
  • Další články autora

Daniel Hradský

Militantní pejskaři vs. bouchající retardy (pokus o trochu jiný pohled)

Na přelomu milénia vypadaly prosincové záběry z našich měst jako dokument CNN o humanitárním bombardování v nějaké banánové republice.

1.1.2017 v 15:15 | Karma: 34,28 | Přečteno: 2338x | Diskuse| Ostatní

Daniel Hradský

Já nic, já zahradník

„Já nic, já zahradník“, pronesl pán s Konvičkou...Neboli, přeloženo do řeči bledých tváří: "Konvičku neznám, na Albertově jsem ho viděl poprvé"

27.11.2015 v 11:45 | Karma: 14,42 | Přečteno: 417x | Diskuse| Ostatní

Daniel Hradský

Dejchlo na mě jaro!!

„Co proletí v posledním zlomku sekundy hlavou broučka, který se rozplácne o přední sklo automobilu? Jeho zadeček.“ Vzpomněl jsem si na to, když se dnes první takovýhle hmyzák rozplácnul přes desetinu mého skla. Už je to tady.

18.3.2015 v 17:44 | Karma: 8,77 | Přečteno: 191x | Diskuse| Ostatní

Daniel Hradský

Smutná píseň o rouře a papíru

Nejprve bych chtěl upozornit, že v následující stati se mohou vyskytovat citově podbarvené až vulgární výrazy. Ujišťuji však milé čtenáře, že dodržuji nově stanovenou etickou normu psaného textu, tzn. nepřekračuji normovanou frekvenci 1-2 milošekundy/odstavec. Článek ve skutečnosti ale vůbec není o Milošovi ani o o tělních otvorech, takže pokud je vám pod 15 let a radostně jste se proto pustili do čtení, tak toho zase můžete nechat. Je o razítkách, papírech a „vonich“.... prostě nuda.

3.3.2015 v 10:54 | Karma: 36,32 | Přečteno: 2329x | Diskuse| Ostatní

Daniel Hradský

Povzdech hladového máča

Tak jsem včera na večer vytlačil svůj důstojný břich z práce, chystal se skočit do džípa a těšil se domů na panáka a dlabanec, když tu jsem si všimnul jak se ze sousední čajovny vyšourali dva vegetariáni. Víte, takový ty neučesaný, nahrbený, bledý, neduživý – půda je neuživí. Jsem rozený filantrop - při pohledu na ně mě úplně přešla chuť na předkrm.

14.2.2015 v 9:49 | Karma: 16,27 | Přečteno: 676x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Auto vjelo na chodník a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  17:45

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Kalifornská policie vtrhla na univerzitu, pozatýkala propalestinské studenty

2. května 2024  8:11,  aktualizováno  17:41

Na Kalifornské univerzitě v Los Angeles (UCLA) se v noci na středu střetli proizraelští a...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  17:35

Přímý přenos Poslanci začali projednávat úpravu zákoníku práce. Stínový ministr práce a sociálních věcí Aleš...

Řidiče autobusu zbil a surově ho kopl do hlavy. Mladík dostal podmínku

2. května 2024  17:25

Podmínkou potrestal Okresní soud v Mostě mladíka, jenž loni v srpnu v centru města brutálně napadl...

  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1449x
Blog mi slouží spíše k zachování myšlenek a úvah, které jsou pro FB příliš rozsáhlé. Píšu samozřejmě o tom, co mě zrovna napadne. O negativní komentáře nestojím, když se vám to nelíbí, nikdo vás nenutí to číst. Příjmám jen pozitivní a nehorázně obdivné komentáře. Koho to neodradilo, ten mě může najít i na FB 

Seznam rubrik